Як розпізнати симптоми інфаркту:
· різкий біль, печіння в грудях;
· нерівномірне серцебиття ;
· відчуття здавлювання за грудиною;
· поширення болю на нижню щелепу, шию, плечі, руки;
· задишка ;
· нудота ;
· запаморочення ;
· сильна слабкість;
· холодний піт .
·
Людина з підозрою на інфаркт потребує термінової медичної допомоги.
Якщо у людини є ознаки інфаркту, то першочергово необхідно зателефонувати 103, описавши оператору симптоми. У такому випадку бригада екстреної медичної допомоги одразу доставить пацієнта з підозрою на інфаркт у той найближчий медзаклад , що має договір з НСЗУ на лікування інфаркту.
Наголошуємо, що під час надання екстреної медичної допомоги місце реєстрації та проживання значення не мають. Пацієнт з підозрою на інфаркт отримує усю необхідну екстрену діагностику безоплатно, а в разі підтвердження діагнозу - повний спектр медичної допомоги.
Медична допомога при інфаркті є безоплатною за Програмою медичних гарантій. Тому вимагання у внутрішньо переміщеної особи, що екстрено потрапила до лікарні, електронного направлення, оплати благодійних внесків чи окремих обстежень - неправомірні .
Безоплатні послуги з лікування гострого інфаркту міокарда, які отримує пацієнт:
· Первинний огляд, оцінка загального стану та життєво важливих функцій .
· Екстрене визначення основних біохімічних показників і специфічних
· кардіологічних тестів крові для підтвердження пошкодження міокарда,
· диференціальної діагностики та динамічного спостереження .
· Проведення лабораторних досліджень у цілодобовому режимі у закладі,
· зокрема: клінічний аналіз крові; біохімічний аналіз крові; коагуляційний
· гемостаз; глюкоза; кількісне визначення маркерів ушкодження міокарда
· Проведення інструментальних досліджень у цілодобовому режимі, зокрема: ангіографічне дослідження коронарних судин; електрокардіографія; ехокардіографія; рентген грудної клітки тощо.
· Проведення екстрених катетеризацій коронарних артерій серця та відновлення максимально можливого кровотоку.
· Знеболення та анестезіологічне забезпечення на всіх етапах діагностики та лікування.
· Проведення термінових консультацій лікарями інших спеціальностей.
· Забезпечення лікарськими засобами, зокрема, рентгенконтрастними засобами та медичними виробами для коронарографії, ангіопластики та стентування, а також лікарськими засобами, визначеними Національним переліком основних лікарських засобів, необхідними медичними виробами та витратними матеріалами
· Надання послуг з реабілітації в гострому реабілітаційному періоді
· Харчування в умовах стаціонару .
Більше про перелік послуг – за посиланням:http://https://cutt.ly/EemHHHEL .
Як переконатися, що пацієнта доставили в лікарню, де лікують інфаркт міокарда:
1. Зателефонувати до контакт-центру НСЗУ 16-77, де підкажуть, які медичні заклади, що мають договір з НСЗУ на лікування інфаркту, знаходяться поруч.
2. На сайті НСЗУ за допомогою аналітичної панелі/дашборду “Укладені договори про медичне обслуговування населення за програмою медичнихгарантій”. Оберіть зліва у полі фільтрів область, населений пункт та “Групу послуг” - 6 “Медична допомога при гострому інфаркті міокарда”. Карта покаже найближчі лікарні, які діагностують і лікують інфаркт.
Перейти до дашборду можна за посиланням: https://cutt.ly/SevDHJea .
Як поскаржитись у випадках неправомірного вимагання коштів
Якщо внутрішньо переміщеній особі пропонували придбати ліки власним коштом, оплатити послуги, які покриває Програма медичних гарантій, здійснити благодійний внесок - це є порушенням прав пацієнта та умов договору НСЗУ з медичним закладом. У такому випадку пацієнту або особі, яка супроводжує, потрібно подати звернення щодо порушення:
· зателефонувавши до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77
· оформити через електронну форму на сайті НСЗУ: https://cutt.ly/5eb9XKbN
Бажаємо здоров'я!